vrijdag 10 juli 2015

D66 en de speeltoestellen

speeltoestellen

In het speeltuintje van De Kopse v.l.n.r. Geert-Jan van de Kamp, buurtbewoner, Theo Hoefnagel (Lokale Realisten), Henk Giebels (D66), Stefan Janszen (CDA), Bart van Oort (Dorpspartij) en Thijs van den Elsen (CDA)

Er was de laatste tijd nogal wat commotie over verwijderde speeltoestellen voor kinderen in onze gemeente. Samen met gemeenteraadslid Stefan Janszen van het CDA heb ik het initiatief genomen om een en ander te repareren. Op 8 juni zijn we met enkele raadsleden en commissieleden naar een aantal speelplekken geweest in Bakel, Gemert, Handel en Milheeze. We hebben met veel mensen gesproken en samen met Stefan heb ik een initiatiefvoorstel gemaakt om de problemen met de speeltoestellen op te lossen. Samen met vertegenwoordigers van Dorpspartij, Lokale Realisten en PvdA hebben we de puntjes op de i gezet. Ambtenaren van het gemeentehuis hebben ons daar ook nog bij geholpen. Op 9 juli a.s. wordt ons initiatief voorstel in de gemeenteraad besproken.

Henk Giebels, D66-raadslid

Naschrift: Gisterenavond werd ons initiatiefvoorstel unaniem door de gemeenteraad goedgekeurd. Er is €44.000 beschikbaar om speeltoestellen op 7 plaatsen te vervangen of terug te plaatsen.