donderdag 14 december 2017

Kieslijstcombinatie met Lokale Realisten definitief

De afdeling Gemert-Bakel van D66 heeft de vereiste goedkeuring van het landelijk bestuur van D66 ontvangen voor het aangaan van een kieslijstcombinatie met de Lokale Realisten. Hiermee is de laatste hindernis genomen om met een gecombineerde kieslijst genaamd: Lokale Realisten & D66 deel te nemen aan de verkiezing voor de gemeenteraad van Gemert-Bakel op 21 maart 2018. In de komende week zullen de vereiste formulieren en verklaringen bij de gemeente worden ingediend en afgegeven.

De kieslijst bestaat uit 32 personen. De eerste 12 personen op de kieslijst zijn (zonder vermelding zijn de leden van de Lokale Realisten):
1. Ton Vogels
2. Henk Giebels D66
3. Martien Bankers
4. Jan Vogels
5. Dinie Methorst van Kessel
6. Deirdre Diesveld D66
7. Annie van den Nieuwelaar
8. Theo Hoefnagel
9. Laurens van den Berg D66
10.Truus van Dijk-Vereijken
11.Jan van Dommelen
12.Yusuf Haji D66
Verder staan de leden van D66: Eddy Filon op plaats 14, Frans Francissen op plaats 18, Ad van Veldhoven op plaats 20, Rene Leenders op plaats 23 en Mariette Franssen op plaats 31.

Bij de bovenstaande lijst valt op dat de eerste 5 kandidaten thans ook politiek actief zijn als raadslid, behalve Martien Bankers die wethouder is. Verder zijn er bij de eerste 7 kandidaten 3 vrouwen en 4 mannen.

Vanaf januari 2018 zullen de fracties van de Lokale Realisten en D66 samen de commissievergaderingen en de raadsvergaderingen voorbereiden en gezamenlijk in de gemeenteraad optrekken met 1 woordvoerder namens beide partijen.