dinsdag 16 april 2019

WAT EEN LEF !!

Tijdens de carnaval nog tijd gehad om het actuele nieuws te volgen ?
In de berichtgeving viel mij een foto van Fitland op met een wel hele rare tekst.
Eerst denk je aan een slechte carnavalsgrap maar als je verder leest dan blijkt het bittere ernst.
Want wat meldt de Fitland directie : “Zij gunnen Gemert-Bakel nog maximaal een maand om te besluiten 350.000 Euro aan de renovatie van het zwembad mee te betalen”.
Dan heb je lef….

In een ding hebben ze gelijk; het is zwaar verwaarloosd en moet hoognodig gerenoveerd worden. Maar… dat moet niet alleen nu; nee, dat moest al jaaaaaaren. En wie heeft dat al die jaren schromelijk verwaarloosd? Juist ja….Fitland zelf.
Normaal gesproken zorgt een exploitant voor het onderhoud. De huurders zoals de gemeente, de zwemvereniging en de vele zwemmers betalen huur en zeker niet te weinig. Dan heb je lef als je dat achterstallig onderhoud nu met een ultimatum bij de gemeente op het bordje schuift.

Eigenlijk moeten we blij zijn met deze “betrouwbare partij” die zich nu zo in de kaart laat kijken. Een reden temeer om met deze club niet verder in zee te gaan en hard te werken aan een eigen oplossing . Want…met Fitland weet je maar nooit waarmee zij ons over een paar jaar weer met andere harde acties komen verrassen.

Sport, het nieuwe zwembad, cultuur en onderwijs

Wij blijven investeren in het belang van onze sportverenigingen. Onlangs is nog een nieuw hockeyveld geopend. Nu is het verouderde zwembad in Gemert aan de beurt. Geen vage plannen en de kosten eerlijk en reëel begroten. De zwemverenigingen worden actief betrokken bij de planuitwerking en kunnen desgewenst een belangrijke rol krijgen bij de exploitatie.

De tijd van noodzakelijke bezuinigingen ligt achter ons. We herstellen de subsidies aan culturele instellingen en blijven Bibliotheek, Eendracht, Kunstlokaal en de dorpshuizen ondersteunen. Dit geldt ook voor het onderwijs. Wel zien wij graag meer vormen van samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven.