woensdag 28 oktober 2020

Jet de Bussy penning voor Henk Giebels

Op 26 oktober is de Jet de Bussy penning aan Henk Giebels uitgereikt. De uitreiking gebeurde op een aan corona aangepaste wijze in huiselijk kring in het bijzijn van zijn echtgenote Mieke, dochter Marieke en 2 kleinkinderen. Voor de uitreiking was de voorzitter van D66 AnneMarie Spierings speciaal naar Gemert gekomen. De voorzitter van Noord Brabant Rogier Verkroost en de voorzitter van de afdeling Gemert-Bakel en Laarbeek Ad van Veldhoven, complementeerden het gezelschap.

De Jet de Bussy penning wordt toegekend aan personen die zich erg veel voor D66 hebben ingezet en voor de partij van betekenis zijn geweest. Alexander Pechtold, die aanwezig was bij het afscheid van Henk als raadslid van de gemeente Gemert-Bakel, had de toekenning van de Jet de Bussy penning al aangekondigd. Verwerking etc. stond de uitreiking toen nog in de weg. De voorzitter van de partij heeft e.e.a. nu afgewikkeld.

Zie voor hetgeen Henk voor D66 heeft betekent, het bericht op deze site: D66-er Henk Giebels verlaat gemeenteraad.